Gluténmentes étrend

Számunkra minden Vásárlónk elégedettsége fontos, ezért figyelünk arra, hogy a gluténmentes termékeink széles választékában a speciális táplálkozási igényű fogyasztók is megtalálják a mindennapi táplálkozásukhoz nélkülözhetetlenül szükséges élelmiszereket, legyen szó pl. kenyérfélékről, tésztákról, kekszekről vagy különböző húsárukról.
Tudjuk, a gluténmentes étrend gyakran élelmi rostban szegény. Az élelmirost-bevitelt a napi ajánlásnak megfelelő zöldség- és gyümölcsfogyasztással, gluténmentes nagy rosttartalmú gabonák és teljes kiőrlésű gluténmentes lisztek használatával lehet növelni. Nagy rosttartalmú gabona pl. a barna rizs, a köles, a hajdina, míg teljes őrlésű liszt pl. a barnarizs-liszt, a köles- és cirokliszt.
Kínálatunkban szereplő gluténmentes termékeink széles választéka igyekszik biztosítani azt az Ön számára, hogy a főzés és az étkezés semmi esetre se járjon lemondásokkal, sokkal inkább jelentse a változatosan elkészíthető, élvezetes és ízletes fogásokat.


  1. Jól működő gluténmentes helyettesítők lehetnek: a rizs, a burgonya, a kukorica, a szója, a köles, a hajdina, a quinoa, az amaránt, a tápiókakészítmények vagy a különböző maglisztek.
  2. A zab fehérjéje a cöliákiások 95%-nál nem vált ki reakciót, ehhez azonban az is fontos, hogy a zab garantáltan gluténmentes legyen, amit a gyártó a csomagoláson köteles jelölni.
  3. Ügyeljünk a termékek összetevőire, még akkor is, ha látszólag semmi közük nem lehet a gluténtartalmú alapanyagokhoz. A glutén élelmiszerek, italok adalékanyagaként, gyógyszerek vivőanyagaként is előfordulhat, sőt különféle szépségápolási és háztartási szerekben is jelen lehet.
  4. Figyeljünk oda a gluténmentes élelmiszerek helyes tárolására a saját konyhánkban is, hogy elkerüljük az esetleges gluténnal való szennyeződést. Használjunk külön vágódeszkát, evőeszközöket, késeket. Az alapanyagokat jól záródó, elkülönített edényekben tároljuk.
  5. A gluténmentes termékek nemzetközi jelölése az áthúzott búzakalász.

Laktózmentes étrend

Nagy hangsúlyt fektetünk Vásárlóink igényeire és ízlésére, ezért kínálunk a laktózintoleranciával együtt élőknek is változatos és a speciális étrendjükbe könnyen beépíthető termékeket.
A tej és tejtermékek legfontosabb tápanyaga a kalcium, így teljes elhagyása az étrendből megfelelő pótlás nélkül hiányállapotot eredményezhet. A laktózszegény étrend megfelel a kiegyensúlyozott táplálkozási ajánlásoknak (tehát tartalmaz tejet és tejterméket), de az étrendet úgy állítják össze, hogy annak laktóztartalma ne haladja meg a még tolerálható mennyiséget.
Választékunkban nemcsak a laktózmentes tejtermékek, de a különböző húsáruk és a desszertek is helyet kapnak, melyek a mindennapi táplálkozás részeivé válhatnak, s nem kell kompromisszumot kötni: az ízük is kifogástalanul finom.
Engedje, hogy laktózmentes termékkínálatunkkal a laktózérzékenységgel küzdők mindennapjait is könnyebbé és „ízletesebbé” tegyük!


  1. Egyénenként eltérő a tolerált tejcukor mennyisége, de sokkal több termék tartalmaz laktózt, mint azt elsőre gondolnánk - szépségápolási termékek, vitaminkészítmények, gyógyszerek, táplálékkiegészítők is érintettek lehetnek az élelmiszerek mellett.
  2. A laktózmentes felirat nem azt jelenti, hogy az adott termék tejmentes is. A laktózmentes termékekben a tejcukor kerül előzetesen lebontásra, de tejfehérjét tartalmazhat, ezért tejfehérje-allergiában szenvedőknek nem szabad ezeket fogyasztania.
  3. Egy termék akkor laktózmentes, ha tejcukortartalma nem haladja meg a 0,1g/100g vagy a 0,1g /100cm³ értéket.
  4. Számos sajt a gyártás során már eleve laktózmentessé válik, ilyenek pl. a kemény sajtok, mint a parmezán, a grana padano vagy a cheddar.
  5. Nemcsak a tehéntejből készült  élelmiszerek tartalmazhatnak laktózt, hanem a juh-, a kecske- ill. a bivalytejtartalmú ételek is.

Vegán és vegetáriánus étrend

Vásárlóink sokfélék - ezt szeretjük bennük! Éppen ezért kínálunk sokféle kiváló minőségű és ellenőrzött terméket azoknak is, akik a vegetáriánus vagy a vegán táplálkozás hívei, illetve azoknak is, akik a hozzáadott cukor nélküli vagy a csökkentett cukortartalmú termékeinket keresik.
A vegán étrendet követők általában elfogyasztják a táplálkozási ajánlásokban szereplő napi 5 adag/500 g zöldség- és gyümölcsmennyiséget. Ennek következtében néhány tápanyag (C-vitamin, magnézium, folsav) felvétele megnövekszik. Azonban fontos megjegyezni, hogy vannak olyan tápanyagok, amelyek táplálkozási szempontból kritikusak növényi alapú étrend esetén. Ilyen pl. a vas, az omega-3-zsírsav, a kalcium, a B12-vitamin, amelyek pótlását biztosítani kell a szervezet számára.


  1. A banán praktikus alapanyag, főleg a vegán konyhában , kihasználva a ragasztó hatását, bevethetjük a süteményekben, tésztákban, palacsintákban. Emellett édesítésképpen is kiváló egy-egy italhoz, smoothie-hoz.
  2. A zöldségek közül remek választás az édesburgonya, mert jól működik az alapvetően burgonyát tartalmazó ételek helyettesítésére, viszont kevesebb a keményítő-, és magasabb az ásványianyag-tartalma.
  3. A vegetáriánus, ill. vegán táplálkozás híveként részesítsük előnyben a gabonákat (pl. rizs, köles, árpa, hajdina, rozs, zab), a száraz hüvelyeseket (pl. bab, csicseriborsó, lencsefélék, sárgaborsó), az olajos magvakat (pl. mandula, kesudió, szezámmag, napraforgómag, tökmag), és az ún. gabonahúsokat (pl. szejtán, szója).

Hozzáadott cukor nélküli és csökkentett cukortartalmú étrend

Az egészségtudatos életmód részeként egyre többen választják a cukormentes, a csökkentett cukortartalmú ételeket vagy a növényi táplálkozást. A túlzott cukorbevitel túlsúlyhoz, magas vérnyomáshoz, cukorbetegséghez vezethet, de gyengíti az immunrendszert és ráncosítja, öregíti a bőrt is. Akár egészségügyi megfontolásból, akár az alakunk megőrzése végett állunk át a cukormentes étkezésre, a kiegyensúlyozott táplálkozásra továbbra is érdemes odafigyelni.

A finomított cukor helyettesíthető különböző édesítőszerekkel, de a gyümölcsökben található természetes cukortartalmat is felhasználhatjuk ételeink ízesítéséhez, anélkül, hogy nélkülöznünk kellene az édes ízt.

Fontos számunkra, hogy a speciális táplálkozási igényű Vásárlóink is megtalálják üzleteinkben azokat a növényi alapú, ill. cukorcsökkentett termékeinket, melyeket könnyedén beépíthetnek a mindennapi étkezéseikbe, és ez egyúttal ne kihívás, hanem „ízletes felfedezés” legyen.


  1. A cukormentes táplálkozás során használjunk eritritet, melynek nulla a glikémiás indexe és nem okoz emésztési panaszokat sem.
  2. Ha édes ízre vágyunk, érdemes a természetes cukortartalmú gyümölcsöket és zöldségeket előnyben részesíteni, pl. az áfonyát, málnát, szedret citrusféléket, céklát stb.