Étel-intoleranciák és allergiák

Egyre több ember szenved bizonyos élelmiszerek vagy élelmiszeripari adalékanyagok okozta intoleranciától. Az érintettek legtöbbször kényszerűségből nagyon tudatosan táplálkoznak, és pontosan tudják, hogy mi jó számukra és mi nem.

Amennyiben felmerül az étel-intolerancia gyanúja, a táplálkozási napló fontos ismeretekkel szolgálhat. Írja fel naponkénti bontásban, hogy milyen ételeket és italokat fogyasztott két héten belül! Jegyezze fel az időpontot, az adagok nagyságát, illetve az étkezés előtt vagy után végzet testmozgást (tehát: egy nagy adag saját készítésű bolognai spagetti egy óra úszást követően) és az esetleges panaszokat is! Minden apró nassolnivalót, bonbonokat, rágógumikat stb. úgyszintén tüntessen fel! Ilyen módon láthatja, hogy egészségesen táplálkozik-e, hol vannak javítási lehetőségek, és mely élelmiszerek mely időpontokban nem esnek jól Önnek.

Sok ember szenved például laktózérzékenységben, és nem fogyaszthatnak tehéntejből készült termékeket, illetve csak olyan termékeket választhatnak, amelynek alacsony a tehéntej-tartalma.

Amennyiben például bizonyos ételek hasfájást okoznak Önnél, akkor egyszerűen hagyja el ezeket egy ideig, és figyelje, hogy a panaszok továbbra is fennállnak-e. Amennyiben gabonafélék fogyasztása után érzi rosszul magát, gluténérzékenység is állhat a háttérben.