Mit jelent az egészséges táplálkozás a gyermekek számára?

Állandóan mozgásban vannak, éberek és figyelmesek: amikor a gyermekek az őket körülvevő világ felfedezésére indulnak, rengeteg energiára van szükségük. A kiegyensúlyozott táplálkozással pontosan azokat a tápanyagokat biztosítja gyermeke számára, amelyekre az adott fejlődési szakaszban éppen szüksége van.

A túlzott mértékű vagy nem megfelelő táplálékkínálat lustasághoz vezet, ezáltal tompítja gyermeke felfedező ösztönét. Az aktív gyermekek jobban és gyorsabban dolgozzák fel a frusztrációs- és stresszhatásokat, amely pozitív kihatással van egészségükre. Így hát az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás többszörösen is kifizetődő gyermeke számára.

A gyermekek kiegyensúlyozott táplálkozásának alapszabályai:

1. Bőséges mennyiségben szerepeljenek benne növényi eredetű élelmiszerek, például zöldség, gyümölcs, gabonafélék, illetve cukormentes italok.

2. Állati eredetű élelmiszerek, mint például húsok, felvágottak, hal, tojás, de a tej és tejtermékek fogyasztása is csak kisebb mennyiségben javasolt.

3. Zsíros ételeket, édességeket, sót, valamint édes italokat csak néha-néha szabad fogyasztani.

Napi ötszöri étkezés

Mivel a növésben lévő gyermekek különösen sok energiát használnak fel, 3 óránként javasolt egy-egy teljes vagy kisebb étkezés beiktatása. Ezek a reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna és vacsora.

Különös fontossággal bír mind a reggeli, mind pedig a tízórai, hiszen mindkét étkezés energiában gazdag szénhidráttal látja el a szervezetet, így fokozza a mozgáshoz és a tanuláshoz elengedhetetlen teljesítőképességet. A közös családi reggeli azonban nem csupán egy fontos energiaforrás, hanem egy rendkívül lényeges elem a gyermekek étkezési szokásainak kialakításánál, ezért minden családban tartani kellene.