5+1 tipp a sikeres újévi életmódváltáshoz
Simon Szimonetta tanácsai

Januártól belevágok! Ugye milyen egyszerű kimondani? Sajnos betartani sokkal nehezebb az újévi fogadalmakat, pláne, ha nem biztos alapokkal indulunk neki az életmódváltásnak. Simon Szimonetta segítségével most összegyűjtöttük azt az 5+1 jótanácsot, amelyeket szem előtt tartva, idén tényleg elérhetjük az év elején kitűzött céljainkat. Nézzük is a tippeket!


Az életmódváltás nem egy egyszeri diéta, amit néhány hét alatt letudhatunk, hogy aztán visszatérjünk a régi szokásainkhoz. Az életmódváltás hosszú távra szól: csak úgy érhetünk el tartós eredményt, ha nem adjuk fel az első akadály után. Éppen ezért fontos, hogy lelkileg is felkészüljünk a változásra, és csak akkor vágjunk bele, amikor biztosan elhatároztuk magunkat.


Sokat segíthet a motivációnk fenntartásában, ha általános célok helyett konkrét vágyakat fogalmazunk meg magunknak. Fogyni szeretnénk? Izmosabbak lennénk? Egészségesebben étkeznénk? Tűzzünk ki egy határozott célt, hogy mindig tudjuk, mit kell még tennünk ahhoz, hogy elérjük!


Nem kell azonnal lecserélnünk a teljes konyhaszekrényünk tartalmát. Drasztikus váltás helyett haladjunk kis lépésekben, és elsőként csak a fehérlisztet és a cukrot hagyjuk ki az étkezéseinkből. Ha ezzel megvagyunk, akkor érdemes minél több lassan felszívódó, összetett szénhidrátot fogyasztanunk – például teljes kiőrlésű termékeket, zabot, bulgurt vagy quinoát.


Mozgás nélkül nincs életmódváltás. Azt viszont senki sem mondta, hogy egyből a mélyvízbe kell ugranunk, és már az első hetünket másfél órás edzésekkel kell végigcsinálnunk. Határozzuk meg azt a heti mennyiséget, ami kényelmes nekünk, és emeljük fokozatosan ezt a számot. Nem kell azonnal felvennünk a versenyt haladókkal, egy jól átgondolt edzéstervvel azonban hamarabb utolérhetjük őket, mint gondolnánk.


Az életmódváltás hosszú folyamat, ahogy a testünk átalakulása is. Nem szabad haragudnunk magunkra, ha nem látjuk azonnal a változást a mérleg kijelzőjén. Legyünk türelmesek, és ne adjuk fel az első nehézség után! Ha hosszú távon kitartunk az életmódváltás mellett, nem maradhatunk sikerélmény nélkül!


A mérleg helyett fókuszáljunk a testünk formálódására. Heti egy teljesalakos fotó elkészítésével, a legapróbb változásokat is nyomon tudjuk követni. Ha utolér minket a motivációhiány, csak nézzük vissza a néhány hónappal korábbi képeinket, és legyünk büszkék arra, amit elértünk!
Ha komolyan gondoljuk az életmódváltást, akkor mindenképp érdemes egy olyan szakértőt is felkeresnünk, aki segíthet a személyre szabott étrend és edzésterv összeállításában, hogy semmi ne álljon közénk és a céljaink elérése közé. Sok sikert a fogadalmak betartásához!

Simon Szimonetta

Fitneszprezenter, személyi edző és a Boost Training edzésmódszer megálmodója. 15 éve tart csoportos órákat és rendszeres előadója az ország legnagyobb fitness-és egészség rendezvényeinek.