Otthon edzeni? Mutatjuk hogyan!
Simon Szimonetta tanácsai

Sokan nem hisznek az otthoni edzés jelenségében, pedig néhány egyszerű trükkel könnyedén edzőtermi hangulatot varázsolhatunk akár még a nappalinkban is. Ahhoz viszont, hogy a testformálás is sikeres legyen, érdemes otthon is odafigyelnünk néhány szabályra. Hogy mik ezek? Simon Szimonetta elárulja!


Kezdőként semmiképp sem érdemes hosszú edzésekkel megerőltetni a szervezetünket, hiszen akár komoly sérüléseket is szerezhetünk, ha felkészületlenül állunk neki a mozgásnak. Ha csak most vágtunk bele az életmódváltásba, akkor 20-30 perc mozgással is rengeteget tehetünk az egészségünkért. A későbbiekben, az erőnléti állapotunk javulásával párhuzamosan ezt a számot akár másfél órára is növelhetjük.
A fokozatosság mellett a rendszeresség a tartós eredmény kulcsa. Heti minimum 3, maximum 6 edzés javasolt azoknak, akik valóban látványos változást szeretnének elérni.


Akár kezdőként, akár haladóként állunk neki az otthoni edzéshez, néhány eszköz segítségével sokkal izgalmasabbá tehetjük a mindennapi testmozgásunkat.  Nem kell nagy dolgokra gondolnunk, elég egy pár kézisúlyzót vagy egy gumiszalagot beszereznünk, és máris több tucat új gyakorlattal színesíthetjük az edzésünket.
Fontos az is, hogy kialakítsunk egy testmozgásra alkalmas szegletet az otthonunkban, ahol kényelmesen tudjuk elvégezni a nagyobb teret igénylő sorozatokat is. Segítség lehet a gyakorlatok helyes elvégzésében, ha egy egészalakos tükör előtt edzünk, hiszen így könnyebben tudjuk korrigálni a hibás mozdulatainkat.


A minimális eszközigényű, saját testsúlyos edzés a lehető legjobb megoldás az otthoni mozgáshoz. A különböző guggolásokkal, felugrásokkal és plank pozíciókkal tarkított gyakorlatokkal minden izmunkat megmozgathatjuk, ami remek zsírégető hatással bír a testünkre. Haladó szinten gumiszalag, kézisúlyzók vagy akár vizespalackok bevonásával tehetjük intenzívebbé ezt a mozgásformát.
A bemelegítést és nyújtást akkor sem szabad elfelejtenünk, ha a négy fal között mozgunk. Ha edzés előtt megfelelően felkészítjük a szervezetünket a terhelésre, akkor elkerülhetjük a sérüléseket, csökkenthetjük az izomlázat, és sokkal gyorsabban fejlődhetünk.


Találjunk magunknak társat, aki segít nekünk a motivációnk fenntartásában! Rengeteg olyan online is elérhető csoportos edzés van, amihez csatlakozva sokkal kellemesebben és hatékonyabban telhet a testmozgással töltött idő. Az is tökéletes megoldás, ha edzős videókkal párhuzamosan végezzük a gyakorlatainkat, hiszen a képernyő másik oldalán lévő személy lelkesedéséből mi is erőt meríthetünk az utolsó néhány sorozat elvégzéséhez.
A maximális eredmény érdekében mindenképp érdemes egy személyi edzőt is felkeresnünk, aki egy személyre szabott edzésterv összeállításával segíthet nekünk abban, hogy otthon is a legtöbbet hozhassuk ki magunkból. Sok sikert kívánunk az edzéshez!

Simon Szimonetta

Fitneszprezenter, személyi edző és a Boost Training edzésmódszer megálmodója. 15 éve tart csoportos órákat és rendszeres előadója az ország legnagyobb fitness-és egészség rendezvényeinek.