A hát egészsége

Sok ülés – kevés mozgás. Akit hátfájás kínoz, hajlamos gyorsan felvenni egy kímélő pozíciót. Ez nagy hiba, ugyanis az ilyen tartás miatt begörcsölnek az izmok, és a fájdalom még tovább erősödik.

Akut fájdalom esetén sürgősen keressen fel egy orvost! A fájdalom megelőzése szempontjából fontos a folyamatos sportolás és a teljes izomzat erősítése. Ne csak akkor álljon neki hátát edzeni, amikor a fájdalom akuttá válik! Használja a kellemes edzést a fájdalom megelőzésére!

Különleges akciós napjainkon válogatott termékeket talál üzleteinkben. Hogy ezekről ne maradjon le, regisztráljon termék hírlevelünkre!

Tippek és trükkök fiataloknak és időseknek

A túlerőltetés elkerülése érdekében javasoljuk a következő tippek betartását:

Emelés és terhek vitele
Nehéz tárgyakat a lába segítségével emeljen fel – ne pedig hajlított háttal!

Ergonómia
Ügyeljen arra, hogy a munkahelyek megfeleljenek az ergonómiára vonatkozó követelményeknek! Naponta többször változtassa ülőtartását!

Tartás
Gyakorolja a hát függőleges és egyenes tartását!

Alvás
Ügyeljen arra, hogy a matrac és az ágybetét olyan minőségű legyen, hogy a háta alvás közben kipihenhesse az egész napi fáradalmakat! A párna kiválasztása is fontos – a fej ne legyen túl magasan!

Az izmok edzése
Az egyensúlygyakorlatok – mint például az egy lábon állás – az egész mozgásrendszerünket fejlesztik.

Megelőzés
Folyamatosan és megelőző jelleggel végezze az edzéseket, és ezzel kímélje meg Önmagát és hátát a vesződségektől! 

Ellenpárok
Minden izomnak szüksége van a segédizmok támogatására, mindenek előtt az úgynevezett antagonista izmok segítségére. Egy izom egy mozdulat során sosem dolgozik egyedül. Az egyik izom (agonista izom) a mozgást végzi, míg az ellenpárja (az antagonista izom) gondoskodik arról, hogy a mozgás az ellenkező irányba is megvalósulhasson. Például ha a bicepsz a könyöknél felemeli a felkart, ezzel egy időben a tricepsznek is meg kell nyúlnia. Az alkar kinyújtásához az izmok szerepet cserélnek: a tricepsz a kinyújtásnál az agonista izom, míg a bicepsz az antagonista izom lesz. Ezért az izmokat mindig ellenpárjával együtt eddze, így csökkentheti a sérülésveszélyt és a megelőzi a fájdalmakat!

Ülés
Rendszeresen változtassa ülőpozícióját, és használjon ék alakú párnát a gerincoszlop tehermentesítéséhez! 

Gimnasztikai labda
Aki gimnasztikai labdán ül, automatikusan edzi a hátizomzatát, és megakadályozza a hajlott háttal ülőpozíciót.

Tippek a különböző korosztályok számára

  • A hát folyamatos edzése fájdalommentes időszakokban is különös fontossággal bír.
  • A megelőző intézkedésekre időben és rendszeresen fordítson figyelmet – kiváltképp a munkahelyi ergonómiára vonatkozóan – ez az erős hát előfeltétele, a kor előrehaladtával is.
  • Aki már gyermekkorban elsajátítja a helyes testtartást, jó kilátásai vannak arra vonatkozóan, hogy a helytelen tartásból eredő fájdalmakat elkerülje.