Kínálatunk minősége és fogyasztóink elégedettsége határozza meg célorientált és felelősségteljes kereskedelmünket. De ezzel még nem merítettük ki a felelősség fogalmát. A felelősségről vallott felfogásunk természetesen magába foglalja azt a kötelezettséget, amelyre munkaadóként köteleztük el magunkat, valamint a beszállítókkal és üzleti partnerekkel kialakított bizalomteljes kapcsolatot.

Hosszú távú üzleti kapcsolatok

Az ALDI nem csak arra lehet büszke, hogy munkavállalói az átlagot meghaladó időtartamot dolgoznak a cégnél. Beszállítóinkkal is részben sokéves együttműködésre kötelezzük el magunkat, a kölcsönös felelősség jegyében termékeket fejlesztünk és a stabil termelői struktúrák megteremtésén keresztül új piacokat építünk fel. Üzleti partnereink osztoznak velünk minőségi felfogásunkban és támogatják ama törekvésünket, hogy fogyasztóink állandó elégedettségére törekszünk.

Felelősség a teljes beszállítói lánc mentén

A minőségről alkotott átfogó értelmezésünknek megfelelően nemzetközi vállalatcsoportként már régóta felelősséget vállalunk azért, hogy a szociális normákat tartósan betartsák a szállítói országokban. Ezen feladatot több, mint 1100 vállalattal közösen oldjuk meg a FTA/BSCI keretén belül. Az ALDI a FTA/BSCI-n belül aktívan részt vesz a rendszer továbbfejlesztésén, hogy a beszállítói lánc mentén a szociális normák következetes tökéletesítését előremozdítsuk.  Az egyértelműen meghatározott minőségi és mennyiségi követelmények ahhoz vezettek, hogy a szociális normák betartása beszállítóink gyártási helyein számos felülvizsgálatnak esnek alá. Beszállítóinkkal közösen csatlakoztunk az önkéntes, nemzetközi Foreign Trade Association (FTA)/Business Social Compliance Initiative-hoz (BSCI), s elkötelezzük magunkat a következők mellett:
 

  • gyermekmunka tilalma
  • a kényszermunka és a fegyelmi intézkedések tilalma
  • mindenfajta diszkrimináció tilalma
  • emberhez méltó munkaidő- és túlóra szabályozás
  • egészségügyi prevenció és a munkahely biztonsága
  • a törvényes minimálbérnek, valamint az érvényes ipari szabványoknak megfelelő bérezés
  • gyülekezési szabadság és a szakszervezeit tárgyalásokra való jog
  • környezeti- és biztonsági kérdések figyelembe vétele

Hosszútávon szeretnénk hatást gyakorolni a szállító országok munkafeltételeire, éppen ezért a szociális felelősség átvállalását szerződéses szállítási feltételeink részévé tettük.Tisztában vagyunk azzal, hogy a beszállítói lánc mentén történő szociális standardok bevezetéséhez és ellenőrzéséhez szükséges struktúra felépítése egy hosszú távú folyamat eredménye. Az ALDI célkitűzéseit egyértelműen definiáltuk és a szociálisan felelős beszerzési politikánk megvalósításához szükséges feltételeket megteremtettük. A bevált úton következetesen fogunk továbbhaladni. 

Common Code for the Coffee Community Association (4C) – Kávétermesztők Közösségének Közös Kódexe

Az ALDI vállalatcsoport a „Common Code for the Coffee Community Association (4C)” tagja. A vállalatcsoport a világszerte érvényes Közös Kódexben kötelezte el magát nemzetközileg a fenntartható kávétermesztés mellett.

Cél a szociális, ökológiai és gazdasági standardok figyelembevételével a kávétermelők optimalizálása és ezzel egyidejűleg az állandóan magas alapanyag-minőség megtartása. A 4C a kávétermesztők, a nem állami szervek, az ipar és a kereskedelem képviselőiből áll, céljuk a 4C keretein belül a fenntartható és áttekinthető kávétermesztés közösségének megalapítása.

Fair Trade

A fejlődő országokban a FAIR TRADE az igazságos kereskedelemmel és termelői szervezetek bekapcsolásával segíti a szegénység elleni küzdelemet. A FAIR TRADE jelzővel ellátott termékek biztosítják a kistermelők részére a méltányos árat, a megélhetésükért földeken, virágkertészetekben, teaültevényeken dolgozó nőknek a jobb munkakürölményeket, ezáltal megbízható, biztonságos, önálló jövőt kínál. A termelői szervezetek a keletkező FAIR TRADE nyereséget a legégetőbb szociális, infrastrukturális, oktatási, egészségügyi és környezetvédelmi projektekbe fektetik be.