Az ALDI és a P&G jóvoltából szebb, biztonságosabb és zöldebb lett a Kaffka Margit Általános Iskola udvara
Budapest, 2019. június 26. – Elkészült a zuglói Kaffka Margit Általános Iskola új udvara, amelyet az ALDI és a P&G iskolazöldítő programjának nyerteseként valósíthattak meg. A megújult udvaron biztonságosabb játszótér, zöldebb park várja szeptembertől a diákokat.
Tavaly nyár végén indult az ALDI és a Procter&Gamble Zöldebb Iskolát elnevezésű jótékonysági programja, melynek célja az volt, hogy egy, a vásárlók által kiválasztott magyar iskola udvarát, játszóterét környezetbarátabbá tegyék. Számos megyéből regisztráltak a versenyre, a másfél hónapig tartó szavazás során végül a budapesti Kaffka Margit Általános Iskola kapta a legtöbb voksot, elnyerve ezzel a 4 millió forint összértékű támogatást, amelyet idén az iskola környezetbarát felújítására, zöldebbé tételére fordítottak. Az új udvar június elejére készült el, így a diákok még két hétig élvezhették az új, zöld, környezetbarát és nem utolsósorban biztonságosabb iskolaudvart, amit a nyári szünetben a sporttáborok résztvevői is birtokba vehetnek.
„Rendkívül boldogok vagyunk, hogy sikerült megnyernünk a támogatást, mert így régi álmunkat valósíthattuk meg azzal, hogy végre felújíthattuk iskolánk udvarát. – mondta Dr. Kiss Eleonóra, az iskola igazgatónője. – A játszótér öt új elemmel bővült, így most mindkét korosztály, alsósok és felsősök egyaránt kiélvezhetik. A talaj esésbiztos rekortánt és mulcs borítást kapott, ezáltal megszűnt a homokos-poros kavicsos felület is. Mindezek mellett jelentős zöldítést is végezhettünk, virágokat, növényeket ültettünk, a tornaterem falára hűtési céllal kúszónövényt telepítettünk, és megkezdtük a kerítés melletti sövény ültetését is.”
Az Örökös Ökoiskola címet is elnyerő iskola nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre, a szelektív hulladékgyűjtés mellett komposztálót és számos madáretetőt is elhelyezett az udvaron. A jótékonysági program mellé állt Görög Zita, aki elhivatott környezetvédőként gyermekeit is a felelős gondolkodásra neveli.
„Két iskolás korú gyerekem és egy pici babám mellett különösen fontosnak tartom, hogy a gyermekek a lehető legkorábban megismerkedjenek a környezetvédelemmel és elsajátítsák a zöld gondolkodás alapvető elemeit. – mondta a műsorvezető. – Mindennél jobban szükségünk van az egészséges és élhető környezetre, tiszta vízre és jó levegőre. Ahogy a szorzótáblát, úgy kell megtanulnunk a Földdel való együttműködést, és fontos, hogy ne csak otthon, de az iskolákban is, már fiatalon rögzüljenek azok a szokások és teendők, amelyekkel gondolunk az unokáinkra is. Örömmel csatlakoztam a P&G és az ALDI iskolazöldítő programjához is, és személyesen is gratulálok a nyertes iskolának a nagyszerű új udvarához!”
Iskolazöldítő programjukkal az ALDI és a P&G célul tűzték ki, hogy elősegítik az iskolák környezettudatosabbmunkáját, felhívják a figyelmet a fenntartható fejlődés és a zöld értékek jelentőségére, valamint támogatást nyújtanak a gyerekeknek, szüleiknek és pedagógusaiknak, hogy mindennapjaikban minél több zöld megoldást alkalmazzanak.
„A P&G-nél nap mint nap azon dolgozunk, hogyan érhetünk el pozitív változásokat, hogyan ösztönözhetjük termékeinken, dolgozóinkon és gyárainkon keresztül vásárlóinkat is a felelősségteljes fogyasztásra. – mondta Krubl Yvette, a P&G kommunikációs menedzsere. – A Zöldebb iskolát! országos programunk jelentős állomása volt hosszútávú céljaink megvalósításának, és büszkék vagyunk, hogy márkáink segítségével hozzájárulhatunk ahhoz, hogy egy iskola diákjai zöldebb környezetben nőjenek fel.”
„Az ALDI folyamatosan csökkenti működéséből származó ökológiai lábnyomát, vásárlói számára pedig környezetbarát megoldásokat kínál a hétköznapok során, hogy közösen védjük bolygónk természeti erőforrásait” – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország ügyvezető igazgatója. „Bízunk abban, hogy az iskolazöldítő programunk révén kialakított új udvar nem csupán szebb és zöldebb, hanem ösztönzi is a jövő generációját a környezet védelmére.”
A Procter & Gamble-ről
A vállalat portfoliója az egyik legerősebb a világon olyan megbízható, minőségi és vezető márkákkal, mint az: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, ®, Bonux®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, and Whisper®. A P&G csapata mintegy 70 országban van jelen világszerte. A P&G-ről és termékeiről szóló legfrissebb hírekért és részletes információért látogasson el a http://www.pg.com oldalra.
Az ALDI-ról
Az ALDI a diszkont filozófia megalkotójaként kiváló minőségű élelmiszereket és non-food termékeket biztosít vásárlói számára a lehető legkedvezőbb áron. Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon, jelenleg országszerte 139 üzlettel van jelen a magyar kiskereskedelemben és mintegy 3300 főt foglalkoztat. A vállalat ALDI UTAZÁS márkanév alatt egyéni és csoportos utazások, szállások és repülőjegyek széles körét kínálja online platformon, továbbá három üzletének parkolójában diszkont benzinkutakat üzemeltet. Az ALDI mind a biatorbágyi logisztikai központjának, mind pedig boltjainak teljes áramszolgáltatását zöldárammal biztosítja, továbbá klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezi az operatív működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátását, így karbonsemleges működésű. A vállalatról bővebb információ a www.aldi.hu honlapon található.
Sajtóinformáció:
Open Communications I Csobaji-Nagy Dóra I +3630 2201445 I dora.csobaji@opencom.hu
Pákolicz Attila I Solutions Communications Kft. I Telefon: 36 70 634 88 76 I E-mail: a.pakolicz@solutionscom.hu / sajto@aldi.hu