Fogyasztói tájékoztató
Ebben a tájékoztatóban áttekintést nyújtunk egyrészt az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. (2051 Biatorbágy, Mészárosok útja 2.; „ALDI”) üzleteiben vásárolt egyes termékekkel kapcsolatos azon lehetőségekről, amelyekkel vásárlóink akkor élhetnek, ha a termék meghibásodik vagy az utóbb esetleg mégsem nyeri el a tetszésüket, másrészt a panaszügyintézés helyéről és módjáról.
1. Az ALDI székhelye, a panaszügyintézés helye és módja
Cégnév: ALDI Magyarország Élelmiszer Bt.
Székhely és levelezési cím: 2051 Biatorbágy, Mészárosok útja 2.
Telefon: +36-80-088-264
Email: info@kapcsolat.aldi.hu
Weboldal: www.aldi.hu
Fogyasztóként a panaszodat bármely magyarországi ALDI áruházban, illetve a központi panaszügyintézés helyének címezve is előterjesztheted.
2. Kellékszavatosság
Amennyiben olyan terméket vásároltál tőlünk, amely már a vásárlás időpontjában hibás volt, úgy választhatsz, hogy a kellékszavatossági jogok közül a termék javítását vagy cseréjét kéred tőlünk, ha pedig ezekre nincsen mód vagy aránytalan többletköltséggel járnának, úgy a vételár arányos csökkentését igényelheted, vagy kérheted a vételár visszatérítését. A kellékszavatossági jogokat térítésmentesen gyakorolhatod.
A szavatossági idő két év, amely a termék kijavítással vagy kicseréléssel érintett része tekintetében újraindul. Élelmiszer termékeknél a szavatossági idő a fogyaszthatósági, illetve minőségmegőrzési idejük szerint alakul.
Ha a terméket fogyasztóként – azaz mint szakmád, önálló foglalkozásod vagy üzleti tevékenységed körén kívül eljáró személyként – vásároltad, abból kell kiindulni, hogy a vásárlást követő egy éven belül felismert hiba már a vásárlás időpontjában megvolt, az ezt követően észlelt hiba esetén azonban Neked kell bizonyítanod, hogy a hiba oka már a vásárlás időpontjában fennállt. A hibát annak felfedezése után mielőbb, de legkésőbb 2 hónapon belül be kell jelentened valamelyik üzletünkben a termékkel és a vásárlást igazoló nyugtával.
A kellékszavatossági igények feltételeire és azok intézésére vonatkozó részletes szabályok a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben, a fogyasztó és a vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI.30.) Kormányrendeletben és a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben találhatók.
3. Termékszavatosság
Ha fogyasztónak minősülsz, a termékszavatosság alapján – a kellékszavatosságtól eltérően – a terméknek a címkéjén feltüntetett előállítójával vagy forgalmazójával szemben tarthatsz igényt a már a vásárlás időpontjában hibás termék javítására vagy cseréjére. A termékszavatossági jogokat térítésmentesen gyakorolhatod.
A javításra vagy cserére vonatkozó igényedet a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesítheted. A hibát annak felfedezése után mielőbb, de legkésőbb 2 hónapon belül közölnöd kell az előállítóval vagy a forgalmazóval. Azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor fennállt, Neked ell bizonyítanod.
4. Jótállás
Az ALDI az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet („Kormányrendelet”) alapján kötelező jótállás alá tartozó új, tartós fogyasztási cikkekért a Kormányrendeletben foglalt feltételek szerint tartozik kötelező jótállással, az ekként jelölt termékek esetében pedig önként is vállal jótállást.
Ha fogyasztónak minősülsz, mind a kötelező, mind pedig az önként vállalt jótállás alapján az egyes, fenti 2. pont szerinti kellékszavatossági jogokat érvényesítheted ingyenesen azzal, hogy az önként vállalt jótállás alapján
a) igényt tarthatsz kicserélésre;
b) javítást kérhetsz a javítószolgálattal rendelkező termékek vonatkozásában; vagy
c) elállhatsz a szerződéstől és igényelheted a vételár visszatérítését.
A kötelező jótállás esetén a jótállási idő a termék vételárától függően a következőképpen alakul:
a) 10.000 Ft és 250.000 Ft közötti vételár esetén 2 év;
b) 250.000 Ft feletti vételár esetén 3 év.
Az ALDI ennél akár hosszabb időre is vállalhat önkéntes jótállást.
A hibát annak felfedezése után mielőbb, de kötelező jótállás esetén legkésőbb 2 hónapon belül, míg önként vállalt jótállás esetén 15 napon belül kell bejelentened. A jótálláson alapuló bármely igényedet érvényesítheted valamennyi magyarországi ALDI áruházban, a kötelező jótállás iránti igény választása szerint az ALDI székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén, valamint bármely ALDI áruházban és a termék javítószolgálatnál is bejelenthető. Amennyiben ez utóbbi lehetőséget veszed igénybe, úgy az ügyintézés várhatóan kevesebb időt vesz igénybe.
Az igényérvényesítéshez a jótállás teljes időtartama alatt csak azt kell tudnod igazolni számlával, nyugtával, illetve kötelező jótállás esetén akár a jótállási jeggyel is, hogy a hibás terméket az ALDI-tól vásárolta.
A kötelező jótállásra vonatkozó jótállás feltételei a nyugta hátoldalán elhelyezett jótállási jegyen, az ekként megjelölt termékre önként vállalt jótállás feltételei pedig a cikkszám vagy terméknév alapján a http://aldi-szerviz.hu/ címről elérhető erre vonatkozó nyilatkozatban találhatóak meg.
5. A kellék- és termékszavatossági, valamint a jótállási igények egymáshoz való viszonya
Ugyanazon hiba miatt a fentiek közül egyszerre csak egyféle igényt érvényesíthetsz, nem tarthatsz igényt egyszerre egymással párhuzamosan kellékszavatosságra, termékszavatosságra, valamint az esetleges kötelező vagy önkéntes jótállásra. A termék hibájának felfedezése esetén döntened kell, hogy az itt megjelölt jogok közül melyiket kívánod érvényesíteni. A termék hibája miatti egyik fenti igény sem érinti a többi lehetséges igény vagy egyéb jog érvényesítését.
6. ALDI pénzvisszafizetési garancia
Vásárlóink elégedettsége fontos számunkra, ezért az élelmiszerekre, az egyéb napi fogyasztási cikkekre és a tartós fogyasztási cikkekre pénzvisszafizetési garanciát vállalunk.
Ha nem lennél elégedett egy nálunk vásárolt ilyen termékkel, hozd vissza azt bármelyik üzletünkbe és visszatérítjük a vételárát.
A nálunk vásárolt élelmiszereket és egyéb napi fogyasztási cikkeket azok lejárati idején belül bármikor akár nyugta vagy számla nélkül is visszahozhatja a vételárukért cserébe.
A tartós fogyasztási cikkek vételárát a vásárlást igazoló nyugta vagy számla ellenében térítjük vissza, a 2024. január 1-jét követően történt vásárlás esetén a vásárlást követő 90 napon belül.
A 2024. január 1-jét megelőzően vásárolt, 15.000,- Ft összeget meghaladó vételárú tartós fogyasztási cikkek vételárát a vásárlástól számított 2 hónapig térítjük vissza.
Az ALDI pénzvisszafizetési garancia a termék hibája miatti igényeket nem érinti.
Utalványokra, mint az ALDI vásárlási utalvány vagy az ALDI utazási utalvány, a pénzvisszafizetési garancia nem vonatkozik.
7. Egyéb tudnivalók
Amennyiben a fenti tájékoztatóval kapcsolatban kérdésed, kérésed merülne fel, hívd bizalommal vásárlói ügyfélszolgálatunkat a + 36 80 088 264-es telefonszámon, ahol munkatársaink hétköznap 8-18 óra között, szombaton pedig 8-15 óra között állnak rendelkezésedre. Ügyfélszolgálatunk elérhetőségével kapcsolatos bővebb információkat a következő linken keresztül érheted el: https://www.aldi.hu/hu/kapcsolat/contact.html.
A kellék-, termékszavatosság és a jótállás kapcsán további információk találhatók a www.fogyasztovedelem.kormany.hu weboldalon.
Fogyasztói jogvita esetén lehetősége van a békéltető testületek mint a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett szakmailag független testületek eljárását kezdeményezheti.
Az ALDI nem tett sem a székhelye szerinti Pest Vármegyei Békéltető Testületnél, sem pedig a Magyar Kereskedelmi és Iparkamaránál valamennyi békéltető testületre kiterjedően a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 36/C. § (1) bekezdése szerinti általános alávetési nyilatkozatot.
Az egyes békéltető testületekről és azok elérhetőségeiről a https://bekeltetes.hu/udvozlo webcím alatt lehet tájékozódni.
A békéltető testület eljárására a lakóhelyed, tartózkodási helyed vagy székhelyed, ennek hiányában az ALDI biatorbágyi székhelye szerinti békéltető testület az illetékes, erre irányuló kérelmed alapján azonban az alábbiak közül a kérelmedben megjelölt békéltető testület lesz az illetékes:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc, Pf. 376.
Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek); (46) 501-871 (folyamatban lévő ügyek)
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Illetékességi terület: Budapest
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf. 10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 549-392
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@cskik.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: https://bekeltetesgyor.hu/hu, https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymsmkik.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Illetékességi terület: Pest vármegye
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Telefonszáma: (1) 792-7881
Fax száma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu